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2020年6月18日木曜日

天井の高いオーディオルーム特集(壁材の変更などの研究など)Special feature on audio room with high ceiling (research on changing wall materials, etc.)

コメント:
1階と2階や3階まで吹き抜けにするか、一階全てを高い天井にすると音響的に優れております。贅沢な悩みです。
今はお金が無いので、将来的に石塚は石山さんと結婚して、その結婚祝いで、
オーディオルームのリビングと自分の部屋と奥さんの部屋と子供部屋を含む三階建てを建てられたら良いなあと思っております。もし自分がオーディオメーカーをするなら、
オーディオルームやIMAXシアターの様な映画館付きの注文住宅も提供したいと考えております。

エーオン代表
石塚 正浩
iPhone:070-3861-5011
Tel:042-559-8638

comment:
It is acoustically excellent if you open the 1st floor to the 2nd floor and the 3rd floor, or if you make all the 1st floor high ceilings. It is a luxury worry.
I don't have any money now, so in the future I will get married to Ishizuka and Mr. Ishiyama,
I would like to build a three-story building that includes the living room of the audio room, my own room, my wife's room, and the children's room. If you are an audio maker,
We would also like to offer a custom house with a movie theater such as an audio room or an IMAX theater.

Aon representative
Ishizuka Masahiro
iPhone:070-3861-5011
Tel: 042-559-8638

天井の高いオーディオルームは音響的に優れております。

オーディオルームはコンポーネントの一部です!
https://www.dynamicaudio.jp/5555-7F/rd/
シェアしました。

オーディオルームを作るのにはどうしたらいいのか? 

一戸建て新築の場合は住居としての機能性を考慮
して、また別棟でオーディオ専用の建物を建てる
場合、あるいは既存住宅における改築ということ
で専用の部屋を作る場合、最後にマンションなど
の集合住宅の中にオーディオルームを設置したい
という各々のケースからプランニングが始まりま
す。
先ずは気軽に担当者にお声がけ下さい。



壁材の変更などを行なったので、オーディオルームのチューニンググッズは不要になったそうです。

オーディオルーム新築記

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2018年4月27日金曜日


部屋の修正箇所

① ほんの少し想定よりも吸音が多くリア反射が少ない為、奥行き感が減少したリヤ斜め壁部分の5cm開いた吸音スリットを桐材で閉じます。(閉じる箇所は様子を聴きながら)




② センター定位やヴォーカル立体感や奥行の佇まいを際立たせる為、フロント反射壁中心2枚分の樺材を反射率が高い材質のものに変更。


③ 音を前に引き寄せ包み込まれ感を多くする為、同じくリスポジ近くのサイド壁の反射壁を3枚分手前に増設。


部屋の修正は上記3か所といたって簡便。

真下さんには他にケーブルを通す壁の貫通と音響盤を下から支えブッ太いケーブルを隠し綺麗に配線する為、ボックスの造作や壁内を通すケーブル等の作業があります。

2018年4月21日土曜日


掟破りの調整!

掟とは、自分自身で作った掟なんですが・・・耳より前の吸音物は音楽の生気が吸われるという経験からの掟です。

幅のない薄い半分ほどは無垢の杉板で囲まれた音響空間。。。やったことも無い方は針葉樹は高域反射が弱いなどと、のたまっている方も居るようですが、、、そんなことはありません。

リスポジの耳より前に吸音物は何もなしの空間は、f普通の何もない部屋以上にライブなもんです。500hzを測っているアナライザーでの残響時間は0.5秒でも高域は0.7秒以上あるのは明らかに判りますね!(以前は1秒以上ありました)

ドンシャリのワイドレンジもいいのだが弊害は、あちらを立てればこちらが立たずで中域が薄くなりますね。

特に好きな女性ヴォーカルが情報量多く明るく楽しく鳴るのは良いのだが、ドライな表現になります。

陰影・情感・唇の濡れた感触などは影を潜め薄くなりますね。

そこで、例のごとく色々やりました。

様々な大きさのカーペットやラグを耳の前のあちらこちらに敷いたり外したり。(これが掟破り)

なかなか良いポイントが見つかりません。 
でしたが・・・

バッソの置いてあるスピーカー手前の場所にタイルカーペットを置くと、無いと浮き上がってしまうバスドラムもバッソと同じに落ちますし、











その上に1800円の中国産ラグを乗せるとヴォーカルの中高域バランスとれ、陰影・情感・唇の濡れた感触も出ましたね(^_-)-☆

これで最後まで残っていた10年以上使っていたバッソも無くなってしまいました。






以前ブログで述べた音の動きでは、硬いものから柔らかい方向に音の反射は進む。
の通りで、最も一時反射が強いスピーカー手前の音は床が硬く天井が柔らかいと上に上がってしまい、特に低域を発するウーファーの低音も上がってしまうのでした。
反射や吸音はポイントを押さえ、少ない面積で目立たないようにメリハリをつけることが肝要ですね。チャン・チャン。

2018年4月18日水曜日


いよいよ総仕上げ!!

ブログは3か月半ぶりでもオーディオはいつもやってますよ~

石の上にも3年! 私の場合は、石の上にも10年ですが、
お陰様で、部屋は不要な共振のない中高域反射と抜けの良い中低域環境になりました。
お世話になった大量の音響パネルグッズは皆無になり、今は天使のように優しく時には悪魔のように驚かせてくる素晴らしい響きで、体調や精神不安定で聴きたくない時でも聴かせてくれ、嫌でも引き込まれる音楽を奏でています。

さて、いよいよ執念をもってやって来た念願であった最終仕上げに入りました!!
内容は足りなくなったブレーカーや接点の増えた電源関係と、部屋のフロント・サイド部分反射とリア壁吸音の微調整です。

工事担当の電源は3回目になる根岸通信の根岸さん・・・オーディオではない本業が朝も早く帰りも遅い上に休みも取れないハードで過酷な長年のストレスから心臓に負担がかかり手術を乗り越えての工事で、少なくとも我部屋では最後の電源仕上げ工事となります。
部屋は数えきれない工事回数で今や自分の部屋と思っているであろう真下棟梁の我オーディオ部屋には超ベテランお二方。

工事期間は5月20日から23日までの3.5日間を予定しております。

詳細は追々と( ^ω^)・・・

Special feature on audio room with high ceiling (research on changing wall materials, etc.)


Audio rooms with high ceilings are acoustically superior.

The audio room is part of the component!
https://www.dynamicaudio.jp/5555-7F/rd/ We have
shared.



Since the wall materials were changed, it seems that tuning goods for the audio room are no longer needed.

Audio room new construction note

I shared.


Room corrections

① Since there is more sound absorption than expected and less rear reflection, the 5 cm open sound absorbing slit on the diagonal rear wall part with a reduced sense of depth is closed with paulownia wood. (While listening to the situation while closing)




(2) In order to emphasize the center orientation, vocal stereoscopic effect, and the appearance of depth, the birch materials for the two front reflective wall centers have been changed to materials with high reflectance.


③ In order to increase the feeling that the sound is drawn in and wrapped up in the front, we added three reflective walls on the side wall near the lisposito.


Modifying a room is as easy as the above three places.

Mr. Mashita also has work such as making a box and cables to pass inside the wall in order to pass through the wall through the cable and support the acoustic board from the bottom and hide the thick cable and wire it neatly.


Adjusting the rules!

A law is a law I made myself... The sound absorbing material in front of my ears comes from the experience that the animation of music is absorbed.

An acoustic space surrounded by a solid cedar board, about half the width of which is thin .. .. It seems that some people who have never done it are accustomed to the fact that coniferous trees have weak high-frequency reflections, but that is not the case.

The space without any sound absorber in front of the Lisposi's ears is more live than an ordinary empty room. You can clearly see that the reverberation time of an analyzer measuring 500hz is 0.5 seconds, but the high range is more than 0.7 seconds! (Before it was over 1 second)

The wide range of Donshari is also good, but the problem is that if you put it there, it will not stand up and the middle range will be thin.

It's good that the female vocals that I like especially have a lot of information and sound bright and fun, but it is a dry expression.

Shadows, emotions, and wet feelings on the lips will hide shadows and become thinner.

So I did a lot like the example.

Laying and removing carpets and rugs of various sizes here and there in front of your ears. (This is a rule breaker)

I can't find any good points. 
It was...

If you place a tile carpet in front of the speaker where the basso is placed, the bass drum that would otherwise float up would fall just like the basso,











If you put 1800 yen Chinese rug on top of it, you can get a good balance in the mid-high range of the vocal, and you can feel the shadow, emotion and wet lips (^_-)-☆

With this, the basso that I had been using for more than 10 years, which had remained until the end, was gone.






In the sound movement mentioned in the previous blog, sound reflection progresses from hard to soft.
On the street, the sound in front of the speaker with the strongest temporary reflection was raised when the floor was hard and the ceiling was soft, and the bass of the woofer, which emits particularly low frequencies, was also raised.
It is important to keep the reflection and sound absorption points in check, and to add sharpness so that they do not stand out in a small area. Chan Chan.


Finally the total finish! !

Even though I'm a blog for the first time in three and a half months, I always do audio~

3 years on the stone! In my case, it's been 10 years on the stone,
Thanks to you, the room has become a mid- and low-frequency environment with a good mid-high range reflection and unnecessary omission without unnecessary resonance.
The large amount of acoustic panel goods that have been taken care of have disappeared, and now they have a wonderful sound that is gentle like an angel and sometimes surprises like a devil. But I am playing music that is drawn in.

Now, we have finally entered the final finish, which was our long-cherished desire! !
The contents are power supply with more breakers and more contacts, and fine adjustment of front and side partial reflections of the room and sound absorption on the rear wall.

Mr. Negishi of Negishi Tsushin, who will be the third power supply in charge of construction...The main business that is not an audio is overcoming the surgery because the heart is burdened by hard and severe long-term stress that the morning and early return are late and there is no rest This is the last power finishing work in our room.
There are countless construction works in the room, and now I think that my room is my own room.

The construction period is 3.5 days from May 20th to 23rd.

Details will be added (^ω^)...

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