勉強の為に引用しました。
エンジニアが「このお客さん、ダメだ」と心の中で思う瞬間とその対策
「システムに欠陥が多すぎて使えない!」
「開発や保守・運用費用が高すぎる!」
「なぜか社員が協力してくれない……」
「経営者がシステムのことを全然わかってない……」
ホームページ、ECサイト、Webマーケティングシステム、AI、ビッグデータ、IOTなど、ITシステムが企業の経営を左右する時代。……にもかかわらず、ほんの数年前まで、日本のITシステム開発は3分の2が失敗しており、今もなお、システム開発は他のプロジェクトと比べると成功率の低いのが現状です。
「開発や保守・運用費用が高すぎる!」
「なぜか社員が協力してくれない……」
「経営者がシステムのことを全然わかってない……」
ホームページ、ECサイト、Webマーケティングシステム、AI、ビッグデータ、IOTなど、ITシステムが企業の経営を左右する時代。……にもかかわらず、ほんの数年前まで、日本のITシステム開発は3分の2が失敗しており、今もなお、システム開発は他のプロジェクトと比べると成功率の低いのが現状です。
そこで、かつてない「発注者のための入門書」として、発売直後から注目を集める『システムを「外注」するときに読む本』。本連載では、そのエッセンスを大公開。70以上のトラブルプロジェクトを解決に導き、紛争解決率9割を超えた「トラブル解決請負人」が、システム開発プロセスに潜む「地雷」を紹介しながら、成功のポイントを伝えます。
どうすれば、会社が幸せになる「本当に役に立つシステム」が作れるのか?
経営者・CIO・システム担当者・プロジェクトマネージャーの必須知識!
どうすれば、会社が幸せになる「本当に役に立つシステム」が作れるのか?
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エンジニアに「逃げられる」もう1つの原因とは?
自社のIT開発をやってくれるベンダーが心の中ではすでに発注者を見限っていた……ということが、実は、珍しくありません。
「もう、このお客さんとは、やってられない」
「次の引き合いが来ても、断わることにしよう」
「今、作っているこのシステムについて、追加の要望が来ても、無理にやる必要はない」
「導入後の保守だって、他の会社を紹介して、とっとと逃げよう」
「次の引き合いが来ても、断わることにしよう」
「今、作っているこのシステムについて、追加の要望が来ても、無理にやる必要はない」
「導入後の保守だって、他の会社を紹介して、とっとと逃げよう」
私の知る限りでも、そんなことを考えるベンダーが相当数います。
表面上はうまくいっているように見えても……
「だったら、他のベンダを探すまでだ!」……と思われるかもしれません。
でも、実際のところ、よそが作ったシステムを途中から引き継ぐのは、どのベンダーも嫌がります。引き継ぐベンダーだって、それまでの経緯や技術や業務知識をもう一度教え直すわけですから、相当の手戻りが発生します。また、緊急の要員アサインのため、システムエンジニアの単価も高くなることが珍しくありません。
発注者からしても、結局のところ、コストと納期がオーバーした挙句、品質の悪いものを作ってしまう可能性が非常に高まります。
一度、「ここ」と決めたベンダーに途中で逃げられてしまうことは、発注者にとっても非常に大きな痛手となるのです。
The moment when the engineer thinks "This customer is not good" in mind, and the countermeasure. The moment when the engineer thinks "This customer is not good" in mind, and the countermeasure.
I quoted it for studying.
The moment when the engineer thinks "This customer is not good" in the heart and measures against it
"The system has too many defects to use it!"
"Development, maintenance and operation costs are too high!"
"Employees do not cooperate for some reason..."
"The management does not understand the system at all..." …” An
era where IT systems such as homepages, EC sites, Web marketing systems, AI, big data, and IOT influence the management of companies. ...... Nevertheless, until just a few years ago, two-thirds of Japanese IT system development had failed, and even now, system development has a low success rate compared to other projects. ..
"Development, maintenance and operation costs are too high!"
"Employees do not cooperate for some reason..."
"The management does not understand the system at all..." …” An
era where IT systems such as homepages, EC sites, Web marketing systems, AI, big data, and IOT influence the management of companies. ...... Nevertheless, until just a few years ago, two-thirds of Japanese IT system development had failed, and even now, system development has a low success rate compared to other projects. ..
Therefore, as an unprecedented "Introductory book for orderers", the "Book to read when "outsourcing" the system" attracts attention immediately after its release . In this series, the essence is released to the public. “Trouble-solving contractors,” who lead over 70 trouble projects to solve problems and have a dispute resolution rate of more than 90%, introduce the “mine” hidden in the system development process, and share the points of success.
How can we create a "really useful system" that makes our company happy?
Essential knowledge for managers, CIOs, system managers and project managers!
How can we create a "really useful system" that makes our company happy?
Essential knowledge for managers, CIOs, system managers and project managers!
Another cause for engineers to "run away"?
In fact, it is not uncommon for vendors who do their own IT development to have already forgotten the orderers in their minds.
"I can't do it with this customer anymore."
"I will refuse even if the next inquiry comes."
"It is necessary to force it even if there are additional requests for this system we are making now.
No. " "Even after maintenance, introduce other companies and let's escape."
"I will refuse even if the next inquiry comes."
"It is necessary to force it even if there are additional requests for this system we are making now.
No. " "Even after maintenance, introduce other companies and let's escape."
To the best of my knowledge, there are quite a few vendors who think about that.
Even if it seems to be working on the surface...
"That's all until you look for another vendor!"... You might think.
But the fact is that no vendor wants to take over the system that Yose created. Even a succeeding vendor will have to re-learn the background, technology, and business knowledge of that process, which will cause considerable rework. Also, due to urgent personnel assignment, it is not uncommon for the system engineer's unit price to increase.
In the end, even if the customer orders the product, the cost and delivery time will be exceeded, and the possibility of making poor quality products will increase greatly.
It would be a great pain for the client to get away from the vendor who once decided "here" .
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