2021年10月27日水曜日

MRヘッドセット「Magic Leap 1」を使ったアトラクションがサンリオピューロランドに登場 & ARヘッドセット「Magic Leap 2」公開、2022年発売へ 法人向けとして業界最小・最軽量うたう。An attraction using the MR headset "Magic Leap 1" is now available at Sanrio Puroland & AR headset "Magic Leap 2" will be released in 2022. The industry's smallest and lightest singing for corporations.

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 MRヘッドセット「Magic Leap 1」を使ったアトラクションがサンリオピューロランドに登場

2020年12月16日 13時06分 公開
[ITmedia]

 サンリオとNTTドコモは12月16日、MR(複合現実)ヘッドセット「Magic Leap 1」を使ったアトラクションを「サンリオピューロランド」(東京都多摩市)に設置すると発表した。MRアトラクションを設置するのは同パークとして初。

MR(複合現実)ヘッドセット「Magic Leap 1」を装着して遊べる「ハローキティのスペースシューティング」

 Magic Leap 1を装着すると、現実世界に重なるようにデジタルコンテンツが表示される。アトラクションには、ハローキティからアドバイスをもらいながら高得点を目指すシューティングゲーム「ハローキティのスペースシューティング」と、カフェをかわいくデコレーションする「シナモロールのデコレーションカフェ」の2種類を用意する。

シナモロールのデコレーションカフェシナモロールのデコレーションカフェカフェをかわいくデコレーションする「シナモロールのデコレーションカフェ」 デコったカフェは写真撮影可

 2社はXR(VR/AR/MR)領域での新規事業開発に向けた業務提携を結んでおり、今回のアトラクション開発はその一環。今後もXRや5Gとサンリオのキャラクターたちを連携させ、新しいコンテンツを提供するとしている。

 Magic Leap 1を使ったアトラクションの設置期間は2021年1月15日から2月14日まで。料金はハローキティのスペースシューティングが700円、シナモロールのデコレーションカフェが1200円(いずれも税込)。対象年齢は14歳以上。入場には別途、有料のパスポートと入場予約が必要。

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ARヘッドセット「Magic Leap 2」公開、2022年発売へ 法人向けとして業界最小・最軽量うたう

2021年10月12日 18時20分 公開
[山川晶之ITmedia]

 AR(拡張現実)ヘッドセットなどを手掛ける米Magic Leapは10月11日(現地時間)、新型ARヘッドセット「Magic Leap 2」の外観を発表した。メガネのような形をしており、装着すると現実空間に情報表示を加えたAR空間を体験できるという。価格などは発表されていないが、2022年の発売を目指す。

「Magic Leap 2」

 同社は2010年に創業。長い間沈黙を守ってきたが、MagicLeap 2の前身に当たる「Magic Leap 1」を2017年に発表。2018年には2295ドル(当時で約25万円)で開発者向けに販売を始めた。2019年にはNTTドコモがMagic Leapと資本業務提携を結び、国内での取り扱いをスタート。サンリオと共同でMagic Leap 1を使ったアトラクションを「サンリオピューロランド」に設置するなど活用を模索していた。

「Magic Leap 1」

 今回公開したのは外観のみでスペックなどは不明だが、旧モデルと比べてスリムなデザインを採用。企業向けARデバイスとしては「業界最小かつ最軽量」としており、明るい照明下でも使用できる調光機能を備える。

 米テックメディア「Protocol」が21年4月に掲載した同社CEOのペギー・ジョンソン氏へのインタビュー記事によると、MagicLeap 2の重さは旧モデル(ヘッドセット部で約316g)より約20%軽く、サイズは半分、視野は2倍広くなるという。公開した画像からは、縦方向の視野角が広くなっているのが分かる。

旧モデルと比べて視野角が縦方向に広がっている

 同社はMagic Leap 2の外観披露と併せて、約5億ドルの調達を発表。財務基盤を強化することでMagic Leap 2の展開と、ARソリューションの提供に注力する。法人利用をターゲットにしており、ヘルスケアや製造業、公共部門などでの採用を目指す。すでに、英Ericssonは工場の作業プロセス改善に使用しており、米Farmers Insuranceは新入社員のリモート研修で活用しているという。

 一方で、Magic LeapのAR技術をコンシューマー市場に展開するために、技術ライセンス供与を複数の企業から依頼されていると明かしている。同社では、法人市場での地位と革新性を高めることができるのであれば、こうした機会を積極的に追求したいとしている。

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 Attractions using the MR headset "Magic Leap 1" are now available at Sanrio Puroland

Published at 13:06 on December 16, 2020
[ITmedia]

 Sanrio and NTT DoCoMo announced on December 16 that they will install an attraction using the MR (Mixed Reality) headset "Magic Leap 1" in "Sanrio Puroland" (Tama City, Tokyo). This is the first time the park has an MR attraction.

"Hello Kitty Space Shooting" where you can play with the MR (Mixed Reality) headset "Magic Leap 1"

 When you wear Magic Leap 1, digital content is displayed so that it overlaps the real world. There are two types of attractions: "Hello Kitty's Space Shooting", a shooting game that aims for high scores while receiving advice from Hello Kitty, and "Cinnamoroll's Decoration Cafe", which decorates the cafe cutely.

Cinnamoroll decoration cafe Cinnamoroll decoration cafe"Cinnamoroll decoration cafe" that decorates the cafe cutely You can take pictures of the decorated cafe

 The two companies have a business alliance for new business development in the XR (VR / AR / MR) area , and this attraction development is part of that. The company plans to continue to link XR and 5G with Sanrio characters to provide new content.

 Attractions using Magic Leap 1 will be available from January 15th to February 14th, 2021. The fee is 700 yen for Hello Kitty space shooting and 1200 yen for Cinnamoroll decoration cafe (both including tax). The target age is 14 years old and over. A separate paid passport and admission reservation are required for admission.

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AR headset "Magic Leap 2" released, to be released in 2022 Industry's smallest and lightest singing for corporations

Published at 18:20 on October 12, 2021
Akiyuki Yamakawa , ITmedia]

 US Magic Leap, which handles AR (augmented reality) headsets, announced the appearance of the new AR headset "Magic Leap 2" on October 11 (local time). It is shaped like glasses, and when worn, you can experience an AR space that adds information display to the real space. The price has not been announced, but it aims to be released in 2022.

"Magic Leap 2"

 The company was founded in 2010. After keeping silence for a long time, the predecessor of Magic Leap 2, "Magic Leap 1" was announced in 2017. In 2018, it started selling to developers for $ 2,295 (about 250,000 yen at that time). In 2019, NTT DoCoMo entered into a capital and business alliance with Magic Leap and started handling it in Japan. He was looking for ways to utilize it, such as installing an attraction using Magic Leap 1 in "Sanrio Puroland" in collaboration with Sanrio.

"Magic Leap 1"

 Only the appearance was released this time, and the specifications etc. are unknown, but the slim design is adopted compared to the old model. It is said to be the "smallest and lightest in the industry" as an AR device for enterprises, and has a dimming function that can be used even under bright lighting.

According  to an interview article with Peggy Johnson, CEO of the company, published by US tech media "Protocol" in April 2009 , Magic Leap 2 weighs about 20% lighter than the old model (about 316 g in the headset part). The size is halved and the field of view is twice as wide. From the published image, it can be seen that the viewing angle in the vertical direction is wide.

The viewing angle is wider in the vertical direction than the old model

 The company announced that it will raise about $ 500 million along with the appearance of Magic Leap 2. Focus on deploying Magic Leap 2 and providing AR solutions by strengthening its financial base. Targeting corporate use, it aims to be adopted in healthcare, manufacturing, public sector, etc. Already, Ericsson in the UK is using it to improve the work process of the factory, and Farmers Insurance in the US is using it for remote training of new employees.

 Meanwhile, it has revealed that it has been requested by multiple companies to license technology in order to deploy Magic Leap's AR technology in the consumer market. The company wants to actively pursue these opportunities if it can enhance its position and innovation in the corporate market.

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