2021年10月11日月曜日

ビジネスのデジタル化で顧客生涯価値を向上、三菱重工に学ぶBIツール活用術。How to utilize BI tools learned from Mitsubishi Heavy Industries to improve customer lifetime value by digitizing business.

 With the rapid acceleration of digitalization globally, the transformation of the heavy manufacturing industry has become a major issue. Under these circumstances, how did Mitsubishi Heavy Industries, which improved business growth and profit stability and improved customer lifetime value, promote digitalization?

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Release Date 2021/08/18 Format PDF Type

Case study

Number of pages / viewing time 4 pages File size 189KB

wrap up

It is no exaggeration to say that Mitsubishi Heavy Industries has built a history in the Japanese manufacturing industry. Although the product life of industrial materials such as machinery, which is the company's main product, is relatively long, 20 to 30 years, it may take a week to respond to inquiries from customers and parts orders, so the service department is weak. Was an issue.


Therefore, the company aimed to improve the lifetime value of customers by grasping the operating status of machines used by customers by IoT and creating new value by utilizing data. The company considers the essence of IoT not to be the SoR (System of Record) that records data correctly, but to the SoE (System of Engagement) that designs the connection with customers, and is building an IoT system.


Currently, the SoI (System of Insight) initiative to dig deeper into the data and gain knowledge has also begun. This document introduces the case of the company promoting the digitization of business. By visualizing and analyzing data using BI tools, organizational design through in-house engineering and information sharing with customers proceeded smoothly.

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グローバルでデジタル化が急加速する昨今、重厚な製造業の転換は大きな課題となっている。その中で、事業の成長と収益の安定を改善し、顧客生涯価値を向上させた三菱重工は、いかにデジタル化を推進したのか。

コンテンツ情報
公開日2021/08/18フォーマットPDF種類

事例

ページ数・視聴時間4ページファイルサイズ189KB
要約
 三菱重工は、日本の製造業の歴史を築いてきたと言っても過言ではない。そんな同社の主力商品である機械などの産業材は、プロダクトライフが20~30年と比較的長いものの、顧客からの問い合わせや部品発注への回答に1週間かかることもあり、サービス部門の弱さが課題となっていた。

 そこで同社は、IoTによって顧客が利用する機械の稼働状況を把握し、データを活用して新たな価値を創出することで、顧客生涯価値を向上させることを目指した。同社はIoTの本質を、データを正しく記録するSoR(System of Record)ではなく、顧客とのつながりまでをデザインするSoE(System of Engagement)にあると捉え、IoTシステムを構築している。

 また現在では、データをさらに深掘りして知見を得るSoI(System of Insight)の取り組みも開始している。本資料では、ビジネスのデジタル化を推進する同社の事例を紹介する。BIツールを活用してデータの可視化や分析を行うことで、エンジニアリングの内製化による組織デザインや、顧客との情報共有も円滑に進められたという。

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