https://news.yahoo.co.jp/articles/aec628457711cb760fafac5dc047b9e069562d52
ボーイングは現地時間10月31日、航空自衛隊に空中給油・輸送機KC-46Aの初号機(14-3611)をこのほど引き渡したと発表した。同型機が米国以外の海外顧客に納入されたのは初めて。 KC-46Aは、旅客機の767-200ERを母機とした空中給油・輸送機で、ボーイングは米空軍向けに179機の製造を計画しており、2019年1月からこれまでに48機を納入済み。空自は6機を調達する予定で、米国のFMS(対外有償軍事援助)に基づく契約により、2017年12月から2020年10月にかけて計4機を発注しており、鳥取県にある美保基地の第405飛行隊に配備される見込み。 コックピットは民間機の787と同様に15インチ・ディスプレイを装備し、米空軍向けのエンジンは米プラット・アンド・ホイットニー製PW4062で、最大離陸重量は41万5000ポンド、搭載燃料は21万2299ポンド。空中給油のほか、輸送機として人員や物資、負傷者を運べる。 給油対象は空自機のほか、米空軍と海軍、海兵隊の航空機。給油方式は、米空軍機が採用するフライングブーム方式のほか、米海軍・海兵隊機のプローブ・アンド・ドローグ方式の2形式に対応している。ブームはフライ・バイ・ワイヤ方式の最新型で、給油オペレーター席には24インチの高解像度3Dディスプレイが設置された。また、前部胴体上部には自らブーム方式で給油を受けられる給油口を備える。 地上旋回半径は39メートルで、標準的な幅45メートルの滑走路で180度旋回が可能。ボーイングでは、離島のように小規模な飛行場にも展開できるとしている。 ボーイングは、米空軍や空自などのKC-46Aをワシントン州シアトル近郊のエバレット工場で製造しており、空自向けは2機目の製造が進んでいる。767をベースとするKC-46Aの機体構造の16%は、日本のサプライヤーが生産を担っている。
Aviation Wire KC-46A for the Air Self-Defense Force, delivered for the first unit 767 Air refueling / transport aircraft for the mother The first KC-46A for the ASDF (provided by Boeing) Boeing announced on October 31, local time, that it has recently handed over the first aerial refueling and transport aircraft KC-46A (14-3611) to the Japan Air Self-Defense Force. This is the first time that the same model has been delivered to overseas customers outside the United States. The KC-46A is an aerial refueling and transport aircraft based on the passenger aircraft 767-200ER, and Boeing plans to manufacture 179 aircraft for the U.S. Air Force, and 48 aircraft have been delivered so far from January 2019. .. The ASDF plans to procure 6 aircraft, and has ordered a total of 4 aircraft from December 2017 to October 2020 under a contract based on the US FMS (Foreign Military Sales). Expected to be deployed in the 405th Squadron. The cockpit is equipped with a 15-inch display like the civilian 787, the engine for the US Air Force is PW4062 made by Pratt & Whitney, the maximum takeoff weight is 415,000 pounds, and the on-board fuel is 212,299 pounds. In addition to aerial refueling, it can carry personnel, supplies, and injured people as a transport aircraft. In addition to the Air Self-Defense Force, refueling targets are aircraft of the US Air Force, Navy, and Marine Corps. The refueling method is compatible with the flying boom method adopted by US Air Force aircraft and the probe and draw method of US Navy and Marine Corps aircraft. The boom is the latest fly-by-wire system, with a 24-inch high-resolution 3D display installed in the refueling operator's seat. In addition, the upper part of the front fuselage is equipped with a refueling port that allows refueling by the boom method. The ground turning radius is 39 meters, and it is possible to turn 180 degrees on a standard runway with a width of 45 meters. Boeing says it can be deployed on small airfields such as remote islands. Boeing manufactures KC-46A such as the US Air Force and the Air Self-Defense Force at the Everett factory near Seattle, Washington, and the production of the second aircraft for the Air Self-Defense Force is in progress. 16% of the KC-46A's airframe structure, which is based on the 767, is produced by Japanese suppliers.
0 コメント:
コメントを投稿