Send coupons based on pre-scenarios New service for au PAY market exhibitors.
https://news.mixi.jp/view_news.pl?id=6724563&media_id=40
Shared.
November 01, 2021 16:42 ITmedia Business Online
Photo Promotional automation approach (source: release) |
au Commerce & Life (Shibuya-ku, Tokyo) announced on October 28 that it will start offering a new sales promotion menu "automatic sales promotion option" on the comprehensive shopping site "au PAY Market".
This menu is an optional service for stores that can automatically deliver emails to users who match the delivery scenario simply by setting a sales promotion plan (product discount coupon) in advance. It will be possible to automatically distribute discount coupons for products to users who use the product for the first time after visiting the product page and not purchasing the product. As a result, on the side of the store opening, it is possible to prevent the opportunity loss for the user who is likely to lead to the purchase without hassle.
In addition, users of the "au PAY Market" will also be notified when they are able to purchase a product they are considering purchasing at a reasonable price.
To use it, simply apply for the automatic sales promotion option and issue a coupon to use with the automatic sales promotion option. Targeting the target users that match the delivery scenario, it will be possible to continuously approach with automatic delivery email.
シェアしました。
2021年11月01日 16:42 ITmedia ビジネスオンライン
写真 販促オートメーション化によるアプローチ(出所:リリース) |
auコマース&ライフ(東京都渋谷区)は10月28日、運営する総合ショッピングサイト「au PAY マーケット」において、新たな販促メニュー「自動販促オプション」の提供を開始すると発表した。
同メニューは、事前に販促プラン(商品割引クーポン)を設定しておくだけで、配信シナリオに合致するユーザーに対し、自動でメール配信を実施できる出店店舗向けのオプションサービス。商品ページを訪れた上で商品購入に至らなかった初めて利用するユーザーを対象に、商品の割引クーポンを自動配信することが可能となる。これにより出店店舗側では、購入につながる可能性の高いユーザーに対し、手間なく機会ロスを防ぐことができる。
さらに、「au PAY マーケット」を利用するユーザーも、購入検討中の商品をお得に購入できるようになった際、通知が届くようになる。
利用するには、自動販促オプションを申し込み、自動販促オプションで利用するクーポンを発行するだけ。配信シナリオに合致する対象ユーザーをターゲティングして、自動配信メールで継続的にアプローチが可能となる。
0 コメント:
コメントを投稿