2021年11月1日月曜日

ソニーとMicrosoft,クラウドベースのゲームとAIで提携。将来のクラウドソリューションを「Azure」を活用して共同開発へ。Sony and Microsoft form a partnership with cloud-based games and AI. Joint development of future cloud solutions using "Azure". 





業界動向


Sony and Microsoft partner with cloud-based games and AI. Joint development of future cloud solutions using "Azure".


Industry trends

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 Sony and Microsoft announced on May 16, 2019, North American time, that they have signed a letter of intent on a partnership to develop a new customer experience in the entertainment platform and AI solutions space .

Thumbnail of image collection # 002 / Sony and Microsoft form a partnership with cloud-based games and AI.  Joint development of future cloud solutions using "Azure"
Sony President and CEO Kenichiro Yoshida (left) and Microsoft CEO Satya Nadella (right)

 Based on this confirmation of intention, the two companies will consider jointly developing future cloud solutions for use in streaming services of their respective games and contents using Microsoft Azure. It will also consider using the current Azure data center-based solution for Sony's game and content streaming services.
 As a game streaming service, Sony Interactive Entertainment is currently developing a service of PlayStation Now ", while Microsoft has announced "Project xCloud" as a new project on Xbox One related article ). With this alliance, Google is poised to compete with new forces such as the game streaming platform " Stadia " that will be launched in North America and Europe in 2019 and Apple's subscription service "Apple Arcade" ( related article ). right.

 The two companies are also considering collaborating in the fields of semiconductors and AI , and will integrate Sony's image sensor and Microsoft's Azure AI technology into a hybrid across the cloud and edge (edge ​​computing: a technique for processing on the terminal side). However, it aims to provide more powerful and convenient services to corporate customers by combining solutions that utilize Sony's semiconductors and Microsoft's cloud technology. Regarding AI, it will consider using Microsoft's AI platform and tools in Sony's consumer products to provide an intuitive and user-friendly AI experience. 





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 ソニーとMicrosoftは北米時間の2019年5月16日,エンターテイメントプラットフォームおよびAIソリューション領域で新たな顧客体験を開発するためのパートナーシップに関する意向確認書締結したと発表した。

画像集#002のサムネイル/ソニーとMicrosoft,クラウドベースのゲームとAIで提携。将来のクラウドソリューションを「Azure」を活用して共同開発へ
ソニーの社長兼CEO・吉田憲一郎氏(左)とMicrosoftのCEO,Satya Nadella(サティア・ナデラ)氏(右)

 両社はこの意向確認書に基づき,それぞれのゲームやコンテンツのストリーミングサービスでの用途を目的とした将来のクラウドソリューションを,Microsoft Azureを活用して共同開発することを検討するとのこと。また,ソニーのゲームやコンテンツのストリーミングサービスに,現在のAzureのデータセンターベースのソリューションを利用することも検討していくという。
 ゲームストリーミングサービスとしては,ソニー・インタラクティブエンタテインメントが現在「PlayStation Now」のサービスを展開中で,一方のMicrosoftはXbox Oneでの新プロジェクトとして「Project xCloud」を発表している(関連記事)。今回の提携により,Googleが2019年中に北米や欧州でサービスを開始するゲームストリーミングプラットフォーム「Stadia」や,Appleのサブスクリプションサービス「Apple Arcade」関連記事)といった新たな勢力に対抗していく構えだろう。

 なお両社は半導体とAIの分野での協業も検討するとしており,ソニーのイメージセンサーとMicrosoftのAzure AI技術をクラウドとエッジ(エッジコンピューティング:端末側で処理を行う技法)を跨いでハイブリッドに統合し,ソニーの半導体とMicrosoftのクラウドテクノロジーを活用したソリューションを合わせることで,より強力で便利なサービスを法人顧客向けに提供することを目指すとしている。AIに関しては,直感的でユーザーフレンドリーなAI体験を提供するために,MicrosoftのAIプラットフォームとツールを, ソニーのコンシューマ製品で採用することを検討するという。 

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