2021年11月4日木曜日

Zoom、無料ユーザーに広告表示のテストを開始。Zoom begins testing ads for free users.

2021年11月03日 12:22  ITmedia NEWS

ITmedia NEWS

写真

 Web会議サービス「Zoom」を運営する米Zoom Video Communicationsは11月2日(現地時間)、無料版ユーザーのサービスページに広告を表示するテストを開始したと発表した。「無料ユーザーに堅固なプラットフォームへのアクセスを提供し続けるため」という。



【その他の画像】



 Zoomの無料版は、1回の会議に40分という制限はあるものの、E2EEなどほとんど有料版と同じ機能を搭載している。



 最初のテストでは、会議終了後に表示されるページにのみ広告が表示される。



 この広告プログラムのテスト開始に合わせ、プライバシーステートメントを更新し、広告関連で参照するユーザー情報などについての説明を追加した。



 Zoomは、「ユーザーの会議、ウェビナー、メッセージングのコンテンツを、マーケティングやプロモーション、あるいは広告表示の目的で使うことはない」と強調した。



 プライバシーステートメントには、Cookieを利用したターゲティング広告を表示すると明記されている。ユーザーはCookieの管理ツールから広告Cookieを無効にできる。


Zoom begins testing ads for free users. Zoom begins testing ads for free users.


November 03, 2021 12:22   ITmedia NEWS

ITmedia NEWS

Photo

 Zoom Video Communications, which operates the web conferencing service "Zoom", announced on November 2 (local time) that it has started a test to display advertisements on the service page of free version users. "To continue to provide free users with access to a solid platform," he said.



[Other images]



 The free version of Zoom has almost the same features as the paid version, such as E2EE, although there is a limit of 40 minutes per meeting.



 In the first test, the ad will only appear on the page that appears after the meeting is over.



 With the start of testing this advertising program, we updated our privacy statement and added a description of user information and other information related to advertising.



 "We will not use your meeting, webinar, or messaging content for marketing, promotion, or advertising purposes," Zoom emphasized.



 The privacy statement states that we will display targeted advertising using cookies. Users can disable advertising cookies from cookie management tools.

0 コメント:

コメントを投稿