روابط عمومی

 شرکت بریتانیایی MAHLE Powertrain در 28 ژوئن 2022 اعلام کرد که در حال انجام پروژه ای برای جایگزینی سوخت مورد استفاده در موتورهای ماشین آلات سنگین از دیزل با آمونیاک است. هدف ما توسعه فن آوری هایی است که از سوخت های کربن صفر یا کم کربن در زمینه هایی مانند معدن، معدن و ساخت و ساز استفاده می کنند. با توسعه روشی که می تواند به عنوان سوخت جایگزین برای موتورهای تجهیزات سنگین موجود بدون تغییرات عمده مورد استفاده قرار گیرد، از تلاش های کربن زدایی صنایعی که از تجهیزات سنگین استفاده می کنند حمایت خواهیم کرد.

"MAHLE Jet Ignition" که سوخت آمونیاک را با سرعت بالا به جای گازوئیل می سوزاند
"MAHLE Jet Ignition" که سوخت آمونیاک را با سرعت بالا به جای گازوئیل می سوزاند
(عکس: MAHLE Powertrain)
[برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید]

 ماشین‌آلات سنگین و ماشین‌آلات ساختمانی مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند و اغلب در محیط‌هایی دور از شبکه‌های برق استفاده می‌شوند و برق‌رسانی به آن‌ها را دشوار می‌کند. بنابراین جستجوی سوخت های جایگزین به غیر از سوخت های فسیلی منجر به کربن زدایی می شود.

 ماهله با شرکایی مانند Clean Air Power و دانشگاه ناتینگهام برای جایگزینی دیزل با آمونیاک در موتورهای وسایل نقلیه سنگین به عنوان بخشی از پروژه ای که توسط وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی بریتانیا تامین می شود، کار می کند. ما در حال کار بر روی توسعه فناوری هستیم. . آمونیاک دارای زیرساخت های تولید و حمل و نقل به خوبی توسعه یافته است و می توان گفت سوختی با کاربری آسان در زمینه هایی است که توسط درایوهای الکتریکی قابل حمل نیست.

 این مطالعه بر دو رویکرد متمرکز است. یکی سیستم دوگانه سوز با موتور 6 سیلندر توربو دیزل است. یک انژکتور به درگاه ورودی موتور موجود تعبیه خواهد شد و آمونیاک به عنوان سوخت اصلی معرفی خواهد شد. قصد دارم به زودی تستش کنم

 روش دیگر استفاده از موتور تک سیلندر خود ماهله است. آمونیاک با استفاده از روش احتراق پیش محفظه ای به نام "MAHLE Jet Ignition (MJI)" به جای شمع های معمولی مشتعل می شود. این امر نیاز به منبع احتراق سوخت فسیلی را از بین می برد.

 MJI یک روش جرقه زنی جت است که در یک محفظه کوچک موجود در سرسیلندر مشتعل می شود، گاز داغ تولید شده را از طریق یک سوراخ کوچک به محفظه اصلی سوخت می فرستد و مخلوط هوا و سوخت باقیمانده را به سرعت و به طور یکنواخت مشتعل می کند. در نتیجه، سوخت بدون تولید مواد مضر مانند NOx به طور موثر احتراق می شود. بهبود سرعت احتراق توسط MJI می تواند مشکل موتورهایی که از آمونیاک استفاده می کنند را حل کند که به کندی می سوزد.